torsdag den 8. december 2011

Hjælp, til køb af bil!

Jeg er helt på herrens mark her, jeg skal bruge en stationcar.. hjælp !

Jeg har siddet og kigget annoncer, forumindlæg og artikler igennem i en uendelighed, og jeg kunne altså godt bruge lidt råd og vejledning, hvis der er nogen der har tid og lyst til at hjælpe.

Vores Mazda 323F 1,3 er død. Vi skal have en ny, gammel bil. Mazdaen er en "arve-bil" og vi har derfor ikke valgt Mazda i første omgang. Det var det vi kunne få.

Vi har 30-40.000,- at rutte med.

Vi har to børn, så der skal være plads til barnesæder bag i, og barnevogn i bagagerummet.

Den skal dælme kunne trække mere end Mazdaen. Gerne mindst 100 Hk, men heller ikke en racerbil, jeg vil bare gerne kunne overhale en traktor... (den lader vi lige stå lidt)

Den skal helst kunne køre 12+ km/L på papiret, pga. de grønne ejerafgifter.

Komfort og køreegenskaber vægter højere end gejl og ekstraudstyr.
Jeg kan gå på kompromis med meget, hvis bare den ikke er for dyr i drift. Jeg har noget familie med mekanikerevner, så en bil der langt hen ad vejen kan fixes hjemme på værkstedet, vil virkelig være en fordel.

Jeg kører 50 km om dagen på arbejde (motorvej) og efter nytår 80 km om dagen. Derudover er der en del småture, og nogle gange ca. 5-7 gange om året.

Nogle ideer til hvad jeg skal kigge efter?

volvo
Jeg ville helt vildt gerne have en Volvo V70 (altså dem før år 2000), men den er jo ikke ligefrem økonomisk. Det var bare for at give en fornemmelse af hvad jeg synes er lækkert at køre i, selvom den måske ikke ser så sat..s fræk ud.

Jeg håber I kan hjælpe med at finde en smart familiebil. På forhånd tak folkens :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar